2020. február 6., csütörtök

Kipuff csere - KÉSZ:-))

Ma reggel irány a SumoSuzuki..... mivel a kiszállítás majd 6000ft lett volna - így 2000ből megjártam:-)


Szóval akkor neki lehet állni a lengő kar cserének, mert megvan minden

Csavarok, alátétek, szilentek......







Vettem rendes csavart is.... Erre anya?? Hát az nincs.
Szóval ugyan ott vagyok ahol voltam:-) Még jó hogy sima csavarokat már vettem
És jó a PT-vel mentem, mert ugye a kipuff nem csak a képen van egybe..... hanem a valóságban is:-))


Hazaértem, kipakoltam.....
Faterom beszerzett egy brutálisan nagy satut - ami forgatható, mozgatható.... az egyik oldala sima satu, a másik cső fogó


Szóval szépen kimértem a helyét, átfúrtam egy vas lapot, ami alulról tartja, a munkaasztalt.....és irány csavarokért, mert biza ide már kevés volt az 50-es csavar:-))
De ha NETÁN sikerülne kiszedni a másik rettegett csavart  ami a lengés csillapítót tartja a swiftnél, akkor simán levágtam volna a csonkot a lengő karról. Szóval kell egy DURVA satu....
És ez is kész.....

Na jó akkor menjünk neki a kocsinak.
Az jó poén, hogy van 1 lég kulcsom....de mivel nem szedte le az anyákat - vettem egy új lég kulcsot ami elvileg ugye 310NM-es.....
A múlt héten kézzel húztam meg a csavarokat.......nem nyomaték kulccsal.
Hát most a VASTAG tömlő, és a 310NM kurvára nem szedte le a csavarokat:-)))
Mondom akkor nézzük már meg a másik kulcsot is.... veszteni nem vesztek vele. AZ MEG LESZEDTE:)))) Szóval relatíve tök fölöslegesen vettem egy lég kulcsot:-))

OK ez kész.....
NA nézzük, 1 hete ugye be spricceltem a berohadt csavart egy kis fék folyadékkal.
ÉS most - a igen! Vettem végre egy gázégőt..... 5100ft.....


Ezzel kicsit felhevítettem a csavart ahogy Jani mester mondta - eredmény?
A csavar megmozdult.... és szépen rugózott - mert hogy a gumiba van a persely.....a csavar meg innentől tuti összerohadt a persellyel..... Tehát Swift VS Blue 1:0

OK, akkor nézzük a többi csavart..... megmozdul, csavarodik......
Egy... a hátsó lengés csillapító/kerék csonk csavarját mondta még a MAISTER, hogy az giga cumi még....
ÉS NYERT:-))
Fújtam, áztattam..... rátoltam a krovát.... nekifeszültem....de mikor láttam hogy már a csavar feje kezd deformálódni, akkor leálltam. Swift VS Blue 2:0
Írtam is a szakinak, hogy akkor innentől kezdve ezt szakemberre bízom:-))))


Ugyebár elhoztam a kipuffogót is..... valamit csináljunk már. Szépen lefújtam hőálló festékkel.... meg is száradt.
Nézegettem.... hát a cseréhez jó lenne ha lent lenne a lengő kar - egyszerűbb lenne felhelyezni.
OK... akkor nézzük meg hogy itt ki tudom e szedni a csavarokat????
Hát.... jelenleg 15:40 van... 4 órája szedtem szét..... de majd lerohadnak a vállaim.
Az összekötő csavarok NAGYON DURVÁN be voltak állva - ami a kipuffogót köti össze a katalizátorral.
ÉS persze 3-4 fokban, lent feküdni a kocsi alatt.....
DE SZÉTSZEDTEM!!!! Mondtam is magamnak, hogy ha nem megy tovább, akkor is legalább új csavarokkal teszem össze.
De hátrafelé már nem volt csavar....csak gumi bak. Persze.... de azok is felcsavarozva, mert ez még olyan gyári.... a most vásároltnak már csak kampói vannak.
Szóval akkor 3db csavar még. Meglepődtem - mert azok tökéletesen kijöttek.

Az egész kipuff lent.... OK, hogy jön ez ki???
Húz, fordít, húz, csavar, húz, fordít, csavar.....vagy 20 percig legóztam:-))
és??????
Banyek - kijööööööööttttttttttt.
Hirtelen olyan kibaszott büszke voltam erre a teljesítményre - MINT HA...... :-)))
OK......
                                         

                                         


OK, hogy megy ez vissza???
Átszereltem minden csavart, tartót.....és jöhet a legó visszafelé.....
Betol, csavar, fordít, tol, fordít, csavar.... 10 perc és a helyén volt:-)))
Gumi bakok visszacsavarozva, tűz karika a helyére rak, új csavarok....réz pasztás kezelés.....összehúz.
ÉS KÉÉÉÉÉÉÉSZ!!!!!
Hát......
3 fokba, földön/sárban fetrengve, egyedül.... ha fizetnek érte se még egyszer:-)))

Szóval a mai napi "pihenőm" végre jól telt:-))) Kocsikáztam is, lett pár új BSG videó alapanyag, szereltem is, és a Swiftnek fent van az új kipuffogója is - amibe már a műszakin se kötnek bele. De tény, az előző még a gyári volt.... lyukat nem találtam, de brutálisan szarul nézett ki. Szerintem ha meghajtottam volna a pályán - tuti széthullik. ÉS! Aki olvasgatja a blogokat...... Ebben is állt a kondenzvíz... vagyis belülről tuti szét volt már ez is rohadva.


A mai napi videó meg itt megnézhető........













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése