2020. február 20., csütörtök

és akkor - Hátsó futómű csere

Mivel több ízben is próbáltam kicserélni a lengőkart és a rugót - de ugye mint a videókban is látszik, hogy 2db csavar miatt nem volt épp könnyű, így elvittem a szerelőhöz.

Alap gondolat az volt a végén, hogy:
- ki kell szedni a lengéscsillapító csavarjait a csomagtérbe
- ki kell venni a 1+2 csavart a lengőkarnál, ami a kasznihoz fogja
- egybe kiemelni a lengőkar-csonkállvány-lengéscsillapító kombót
és akkor satuban lehet tovább dolgozni
De mire ez megfogalmazódott bennem - hívott a szaki, hogy akkor vihetem hozzá - így már nem álltam neki otthon

Jelenleg 2020.02.20.-as van....és az előbb írt rám, hogy nekiállt.
A csonkállvány szilentjét ki kellett vésnie - szóval ott simán el lett vágva - ahogy Én is terveztem
Még jó hogy ugye vettem mindent... csavarokat, szilenteket.

A jó poén, hogy küldte Jani mester a képet, hogy a bal hátsó munkahenger új, de a jobb miért nem?
Mondtam hogy mert azt nem törtem el - és azt nem cseréltük mikor lent voltam nála kuplungcserére:-))) "JA jó... akkor kicserélem azt is, mert folyik"

Bal oldali cserélve

 A jobb oldali meg......

Hát folyik....
És a hátsó rész????? Így jött ki.... darabokba






A rugó törés......egy jó 15cm hiányzott belőle




Szóval a kocsi feltámasztása most ért be a finishbe!
Aki hasonlóban gondolkozik - az ennyibe és ennyire számíthat.


- kocsi vételára: 50.000ft
Állapotok: kirohadt taposólemez, meghalt kuplung, több helyen sérült kaszni, zselésedő olaj, évtizedes fékfolyadék, elégett gyertyák, villágító Check Engine lámpa (egr hiba), nem működő központi zár, Szétmálló szilentek, eltört hátsó rugó, berohadt munkahengerek....... elektronikai hibák, hiányosságok, elrohadt kipuffogó rendszer. Nézd meg a videókat, ott mindenre megtalálod a megoldásokat.

- szerviz szett ~30.000ft (olaj, olajszűrő, légszűrő, gyertyák, kábelek, saruk)
- központi zár modul 7000ft
- lakatos munka 40.000ft
- kuplungcsere, fékfolyadék csere, munkahenger cserék: 50.000ft
- belső design: 25.000ft
- lengőkar , hátsó rugó, szilentek, csavarok, munkadíjjal: 70.000ft
- kipuffogó rendszer: 15.000ft
- festékek, gittek, anyagok: 20.000ft
- egyéb segédeszközök: 20.000ft

Szumma: 287.000ft
Plusz az apróságok amiket nem is számolok...... Szóval közel 327.000be van, úgy hogy nagyon sok mindent magam csináltam. És egy rakás apró dolgot nem is számolok ide bele (saru, zsugorcső, forrasztási anyagok, ragasztok, alvázvédő, festék, gitt, csiszolópapírok.....sorolhatnám)


És amivel számolnod kell? Hogy magadnak akarod megcsinálni, vagy eladásra a közeljövőbe, hiszen jelenleg egy 1.3 GLX ára amerre nézek NEM éri el a 300.000-ret se!
Szóval a "keresztapámék" alapján mennék, hogy eladásra csináltam meg - akkor óriási bukta lenne belőle.
Természetesen nem tudni - hiszen ami fent van a neten 250.000-ért - arról semmi infó nincs. Mikor-mit-hol-ki cserélt. Lehet hogy egy bontószökevény az is, durván túlárazva:-)

Ez a swift viszont most visszatért a temetőből és most évekig csak vezetni kell - na meg tankolni:-)))





Most már nyugodt szívvel lehet menni a műszakira

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése